برنامه ها

مکان:

کوه دلو  دارنگون

بسم الله الرحمن الرحیم

برنامه این هفته گروه همنوردی خانوادگی شهید طهرانی مقدم به نام شهیدان ایزدی.

زمان: جمعه ۲۲ اردیبهشت ساعت 5 صبح

مکان: کوه دلو  دارنگون

مکان تجمع: بلوار امیرکبیر زیر پل امام حسن (ع)

ساعت پنج صبح همگی در محل قرار جمع شدیم و به سمت دارنگون به راه افتادیم. بعد از طی حدود 10 دقیقه به دوراهی سیاخ-دارنگون رسیدیم که یکی از اعضا تابلو راهنما را ندیدند و مسیر را رد کردند. مدیر محترم گروه برای ایشان منتظر ماندند و بقیه اعضا مسیر را ادامه دادند.

گروه خانوادگی شهید طهرانی مقدم - دارنگون

پس از طی حدود 40 کیلومتر، در کمتر از یک ساعت به روستای زیبا و بکر دارنگون رسیدیم. یک جاده 10 دقیقه ای خاکی را تا پای کوه طی کردیم.

- دارنگون

گروه خانوادگی شهید طهرانی مقدم - کوه دلو دارنگون

دارنگون، یک روستا در استان فارس است. این روستا در حاشیه جنوب غربی شهر شیراز، در فاصله کمی از مرکز شهر قرار دارد. دارنگون در دامنه کوهستانی واقع شده و از طبیعت بکر و زیبایی برخوردار است. این منطقه به دلیل آب و هوای خنک تر نسبت به شهر شیراز و مناظر طبیعی فوق‌العاده ای که دارد، مقصدی محبوب برای گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت می‌باشد.

در دارنگون می‌توانید از طبیعت اطراف لذت ببرید، کوهنوردی و پیاده‌روی در مسیرهای کوهستانی انجام دهید، هوای پاک و آرامش آنجا را تجربه کنید و از مناظر زیبایی که در این منطقه، وجود دارد لذت ببرید.

- کوه دلو

گروه خانوادگی شهید طهرانی مقدم - کوه دلو دارنگون

کوه دلو در منطقه دارنگون در استان فارس واقع شده است. این کوه با ارتفاع بالا و مناظر طبیعی زیبا، یکی از جاذبه‌های گردشگری این منطقه محسوب می‌شود. کوه دلو یکی از قله‌های کوهستانی است که از آنجا می‌توانید چشم انداز خیره کننده‌ای از اطراف دارنگون و شهر شیراز را تماشا کنید.

کوه دلو محل مناسبی برای کوهنوردی، پیاده‌روی و طبیعت‌گردی است. با صعود به قله کوه دلو، می‌توانید منظره‌های زیبا از کوهستان‌ها، دره‌ها و دشت‌های اطراف را به خوبی ببینید و از آرامش طبیعت لذت ببرید. همچنین، این کوه محلی است که علاقه‌مندان به عکاسی طبیعت می‌توانند به دنبال صحنه‌های زیبا و فرصت‌های عکاسی خاص باشند.

پیشنهاد می‌کنم قبل از صعود به کوه دلو، اطلاعات لازم درباره مسیر، آمادگی فیزیکی و ایمنی لازم را کسب کنید و با راهنمایان محلی همکاری کنید تا در آنجا تجربه‌ای بهتر داشته باشید.

- کوهنوردی خانوادگی

گروه خانوادگی شهید طهرانی مقدم - کوه دلو دارنگون

مسیر کوهنوردی فوق العاده زیبا و بی‏نظیر کوه دلو را در کنار خانواده و دوستان آغاز کردیم. مسیری بکر با صدای آرام بخش جویبار و صدای چهچه پرندگان تجربه جدیدی از کوهنوردی برای اعضا بود.

مسیر کوهنوردی امکان رد شدن به صورت تک نفره داشت و همنوردان با توضیحات لیدر گروه به صورت اتوبوسی و پشت سرهم مسیر را طی کردند.

گروه خانوادگی شهید طهرانی مقدم - کوه دلو دارنگون – حضور بانوان

- حضور بانوان محجبه

حضور بانوان و دختران جوان در این گروه با حجاب کامل و چادر قابل تقدیر و تشویق است. بانوانی محجوب که حجابشان مانع از فعالیت ورزشی کوهنوردی آنها نشده است و در کنار کودکان خود در برنامه های کوهنوردی شرکت می کنند. شاید به نظر خیلی از افراد چادر یا پوشش مناسب، دست و پا گیر باشد، در صورتی که برخلاف آن در این گروه بانوان با وجود مراقبت از کودکان ، با حفظ پوشش کامل  با آرامش و وقار به فعالیت ورزشی و تفریحی شاد خود می پردازند.

- استراحت بین مسیر

گروه خانوادگی شهید طهرانی مقدم - کوه دلو دارنگون- توزیع آبنبات

و مثل همیشه میانه مسیر و استراحت، آب نبات های خروس نشان خاطره انگیز و شادی آفرینی که مدیر محترم بین اعضا با مهربانی و روی خوش توزیع می کنند.

خوردن آب نبات ها انرژی ادامه دادن مسیر را به همنوردان می دهد.

- استراحت بین مسیر

گروه خانوادگی شهید طهرانی مقدم – آماده سازی صبحانه

پس از طی مسیری به مکان بسیار زیبایی که قبلا مدیر گروه برای صرف صبحانه شناسایی کرده بودند رسیدیم.

از جویباری زیبا رد شدیم و در کنار جویبار زیر سایه درختان کهنسال چنار و گردو نشستیم.

گروه خانوادگی شهید طهرانی مقدم – صبحانه لذیذ در دل کوه

مدیر گروه لقمه های خوشمزه ای از تخم مرغ و خرما را بین کودکان و اعضای گروه توزیع کردند، که به قول یکی از کودکان گروه، «خوشمزه ترین تخم مرغی بود که تا حالا خورده بودیم».

گروه خانوادگی شهید طهرانی مقدم – صرف صبحانه

صبحانه خود را در فضایی گرم و صمیمی و زیبا درکنار دوستان و خانواده صرف کردیم.

گروه خانوادگی شهید طهرانی مقدم - کوه دلو دارنگون – درختان کهنسال

- توزیع تفنگ های آب پاش

گروه خانوادگی شهید طهرانی مقدم – تفنگ آب پاش

یکی از اعضای مهربان گروه، تفنگ های آب پاش را بین کودکان توزیع کردند که لحظات شاد و خاطره انگیزی برای کودکان ساخت.

- چشمه ای زیبا در کوه دلو

گروه خانوادگی شهید طهرانی مقدم - چشمه کوه دلو دارنگون

تعدادی از اعضا مسیر کوهنوردی را ادامه دادند، به چشمه زیبایی رسیدند و از آب گوارا و خنک آن نوشیدند.

گروه خانوادگی شهید طهرانی مقدم - کوه دلو دارنگون – صرف طالبی

پس از مدتی به مکان استراحت اولیه بازگشتند و مدیر گروه طالبی شیرین و خوشمزه ای که یکی از جوانان مهربان کوهنورد با خود آورده بود و در آب جویبار خنک شده بود بین اعضا توزیع کردند.

- زحمات خانم عکاس گروه

گروه خانوادگی شهید طهرانی مقدم - عکاسی

خانم جوان، مهربان و خوش اخلاق گروه که همیشه برای تهیه عکس ها و انتخاب منظره های زیبا، تلاش زیادی دارند.

گروه خانوادگی شهید طهرانی مقدم - کوه دلو دارنگون

مسیر پایانی و احساس شادی توام با آرامش که تنها پس از بازگشت از کوهنوردی می توان این حس را درک کرد.

گروه خانوادگی شهید طهرانی مقدم – گله شتر

- گله شتران

خروجی جاده دارنگون، با ترافیکی مواجه شدیم که ناشی از حضور گله بزرگی از شترها بود که ترجیح داده بودند به جای عبور از جاده خاکی از جاده آسفالت عبور کنند و دو طرف جاده را بسته بودند.

دارنگون - شتر

دیدن شترهای بزرگ از نزدیک تجربه جدیدی برای کودکان بود. که البته این شتر از گله جدا شده بود و تک روی می کرد و تا مدتی هم به کنار جاده نمی رفت.

4 نظر در “برنامه این هفته گروه همنوردی خانوادگی شهید طهرانی مقدم به نام شهیدان ایزدی

1. جمشیدی فرد گفت:

بسیار عالی و جالب بود . خدا قوت و خسته نباشید عرض می کنم خدمت همه بزرگواران و مدیران گروه کوهنوردی شهید تهرانی مقدم که با تلاش و زحمت بی دریغ خود موجبات شادی، سرگرمی و سلامت خانواده ها را فراهم می کنند . آرزروی سلامتی برای همه عزیزان دارم.