برنامه ها

مکان تجمع: پل امام حسن بلوار امیرکبیر

ساعت تجمع: ساعت 13

دریاچه هفت برم

ساعت ۱ بعدازظهر اعضای گروه در محل قرار جمع شدند و به راه افتادیم. پس از طی کمتر از دو ساعت به دریاچه زیبای هفت برم رسیدیم و ناهار را کنار دریاچه، در هوایی بسیار مطبوع و بهاری خوردیم.

هفت برم

_ جنگل بوان

و از جاده زیبای جنگل بوان به سمت محل اقامت که حسینیه‌ای در روستای زیبا سفلی، روستای مرز استان فارس و کهکیلویه و بویر احمد بود حرکت کردیم.

جاده جنگلی بوان

جاده‌ای که دو طرف آن پوشش گیاهی زیبایی با درختان بلوط داشت، و در محل‌های مختلف آن چشمه‌هایی وجود دارد که مکان مناسبی برای طبیعت گردی است.

بوان

برای پیدا کردن مسیر اقامتگاه با هماهنگی مدیر گروه با یگان حفاظت منابع طبیعی، ماشین‌های اعضا پشت ماشین یگان به راه افتادند. مسیر جاده‌ای کوهستانی با پیچ‌های پی در پی که چون بعد از غروب رسیدیم در تاریکی شاهد منظره‌ای نبودیم ولی با شنیدن صدای قورباغه‌ها و پرندگان، می‌شد حدس بزنیم چه مناظر زیبایی صبح در انتظارمان هست.

یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان رستم

اقامتگاه مسجد صاحب الزمان عجل الله

در محل اقامت  پس از اقامه نماز مغرب و عشا، در فضای حیاط مسجد اعضا در کنار یکدیگر جمع شدند و شام‌های خود را آماده کردند. موقع گرم کردن شام گاز پیک نیک یکی از اعضا دچار مشکل شد و آتش دور بدنه آن را فرا گرفت که با حضور سریع مدیر گروه و کمک یکی از اعضای گروه که عضو هلال احمر هستند، خطر برطرف شد و مشکلی ایجاد نکرد.

صرف شام

در حین خوردن شام برق‌ها به کل قطع شد و تاریکی مطلق همه جا را فرا گرفت و شام را در تاریکی دل شب و زیر نور موبایل، زیر آسمانی پر از ستاره‌های درخشان شام خاطره انگیز و پرهیجانی خوردیم.

جشن 4 سالگی ایجاد گروه کوهنوردی

پس از صرف شام جشن عید سعید فطر و جشن ۴ سالگی تشکیل گروه برگزار شد.

جشن 4 سالگی گروه کوهنوردی

جشن با بیان خاطرات زیبای مدیر گروه از ایجاد گروه کوهنوردی شروع شد، خاطرات جذاب و جالبی که شنیدنش برای تمام اعضا شنیدنی بود. بیان جذاب و طنز گونه مدیر محترم شادی و خنده بین اعضا ایجاد کرد و در کنار یکدیگر لحاظ شاد و خوشی سپری کردند.

پس از سخنرانی دو سری مسابقه بین بانوان و آقایان گروه برگزار شد، و به نفر منتخب هدیه تعلق گرفت. مسابقه آقایان خرد کردن گوجه ‌فرنگی بود و به فردی که ریز تر از بقیه خرد کرده بود هدیه تعلق گرفت.

برگزاری مسابقه

بعد هم نوبت به سرود خوانی کودکان رسید و همه کودکان از مدیریت گروه عیدی دریافت کرد.

همخوانی سرود کودکان

پس از صرف شام اعضا برای استراحت رفتند، خانم‌ها در قسمت حسینیه و آقایان در قسمت مسجد و چند خانواده از فضای حیاط استفاده کردند و در چادر مسافرتی خوابیدند.

املت خوشمزه صبحانه

همنوردان اذان صبح نماز را اقامه کردند و پس از استراحتی کوتاه، صبحانه‌ای دلچسب و خوشمزه  که مسئولین گروه زحمت آماده سازی آن را کشیده بودند میل کردند.

صبحانه

از محل اقامت که جاده زیبایی داشت به روستای کوپن حرکت کردیم و از آنجا با راهنمای ماشین یگان حفاظت منابع طبیعی راهی روستای رستم برای تماشای آبشار پای طوف شدیم.

جاده کوهستانی زیبا

پس از طی حدود یکی دو ساعت جاده کوهستانی زیبا، به آبشار زیبای پای طوف رسیدیم. فضایی بسیار زیبا و آرام بخشی داشت.

در زمانی که به تماشای آبشار ایستاده بودیم شاهد صخره نوردی گروهی بودیم که فردی از آن‌ها  از بالای آبشار با تجهیزات لازم پایین آمد و لحظات زیبا و هیجان انگیزی را به ویژه برای کودکان ایجاد کرد.

آبشار پای طوف

پس از بازگشت در مسجد نماز ظهر و عصر را اقامه کردیم و در نزدیکی رودخانه ناهار خوشمزه‌ای که مدیر گروه و مسئولین تدارک دیده بودند را میل کردیم؛ و پس از صرف ناهار اعضا به کنار رودخانه رفتند و تعدادی از اعضا هم آب تنی کردند.

نهار

تجربه طبیعت گردی بی‌نظیر و مفرحی بود.

طبیعت طوف

با تشکر فراوان از زحمات مدیر محترم گروه، برای تمام هماهنگی‌ها و خلق لحظات شاد و به یاد ماندنی برای تمام اعضای کوهنوردی.

2 نظر در “برنامه کوهنوردی به مناسبت چهارمین سال تاسیس گروه

1. زهراتوتک گفت:

باتشکر بسیار از برادران: آقای ترابیان آقای موئد آقای کریم نژاد آقای اکتفایی و خواهر نوروزی عزیز برای این دورهمی عالی و پرنشاط